از جمله عوامل تأثیر گذار در زیبا سازی بسته بندی، توجه به تصویر محصول درج شده روی بسته بندی می باشد. در واقع نمایش شکیل تر و ترکیب محصول با جلوه های ویژه سه بعدی باعث خودنمایی و معرفی محصول با ظاهری آراسته به مشتریان خواهد بود. در دنیای گرافیک سه بعدی امکاناتی نظیر مدلسازی، متریال، نورپردازی و کیفیت تصویر خروجی و... همه و همه جزء مواردی هستند که کاملا به صورت سفارشی قابل تنظیم بوده و دست طراح را برای نمایش محصولی زیباتر باز خواهند گذاشت. طراحان به کمک نرم افزارهای شبیه سازی سه بعدی از صرف زمان های بسیار برای ساخت دکور، ماکت و عکسبرداری های طاقت فرسا از سوژه های مورد نظر خود معاف خواهند شد و تمام تفکرات و ایده های خود را در محیط نرم افزارهای سه بعدی عینیت میبخشند. هنرمند گرافیک سه بعدی به وسیله پر کاربردترین و پیشرفته ترین ابزارهای طراحی  روز دنیا، از جمله 3Ds Max، V-Ray، Zbrush و Photoshop پس از تحویل نمونه کالا از مشتری و درک کلیات، محصول را شبیه سازی نموده و با اضافه کردن جلوه های نور و متریال و ساخت بافت شئ و اصلاح رنگ پس از تولید، خروجی نهایی را به منظور تأیید نهایی برای مشتری ارسال می نماید.